La Setmana de la Dona reconeix les treballadores de la Fàbrica de Rios

Les dones de Benissanó recorden el treball a la fàbrica de Llíria

Dins dels actes emmarcats en la Setmana de la Dona, el Centre Social de Benissanó va acollir el 7 de març en un esdeveniment entranyable i emotiu a tots els veïns que van acudir al reconeixement fet a totes les dones de Benissanó que van treballar en la Fàbrica de Rius pels anys 50, 60 i 70 del segle passat.

L’acte, al qual van assistir moltes d’aquelles dones que van treballar en esta fàbrica de Pla de l’Arc de Llíria, va començar amb una exposició de fotos que il·lustrava l’època en què aquelles dones de Benissanó treballarien a esta empresa dedicada a l’elaboració de sacs d’iute i espart, i va seguir la projecció d’un vídeo amb fotografies i relats relacionats amb les experiències i el dia a dia d’aquelles dones treballadores, el llistat de les quals, va aparéixer retolat al final de la proyección.

En la seua intervenció, l’alcaldessa de Benissanó, Amparo Navarro, va tindre unes paraules d’agraïment i de record cap aquelles dones que van començar a integrar-se en un món laboral restringit, fins llavors, als hombres.

La primera edil va recordar aquelles experiències que van servir per a unir relacions, tant d’amistat com sentimentals que han perdurat fins als nostres días.Amparo Navarro també va tindre paraules d’agraïment i reconeixement cap a Victòria Mar.